۲۵۰۰ چترباز آمریکایی به کویت اعزام می‌شوند

هفته نامه آمریکایی «آرمی تایمز» از اعزام 2500 چترباز آمریکایی به کویت به منظور آمادگی ارتش آمریکا جهت به کارگیری این چتربازان در جنگ علیه داعش در کشورهای عراق و سوریه خبر داد اما اشاره ای به جدول زمانی دقیق این اعزام نکرد.

آرمی تایمز در خبر روز گذشته (جمعه) خود نوشت که علاوه براین، 1700 نظامی آمریکایی نیز که پیشتر در منطقه مستقر شده اند، بین  کشورهای عراق و کویت تقسیم می شوند.

بر این اساس، یک مقام نظامی آمریکایی که تمایلی به افشای نامش نداشته، در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» اعلام کرده است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درصدد است تا یک تیم مستقر در کویت داشته باشد که بتواند سریعا از این تیم در راستای تغییرات جاری اعمال شده در استراتژی آمریکا علیه داعش استفاده کند.

این اعلامیه جدید ارتش آمریکا درباره اعزام نیرو به کویت در بازه زمانی کمی بعد از آن مطرح شد که «جوزف ووتل»  رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در سخنرانی خود در کمیته نیروهای مسلح کنگره از اعزام نظامیان بیشتر به خاورمیانه با هدف انجام عملیات های موسوم به برقراری ثبات خبر داد.

بر اساس این خبر، در حال حاضر حدود 6 هزار نظامی آمریکایی در حال عملیات در کشورهای عراق و سوریه هستند و در تازه ترین اعزام نیروهای آمریکایی، حدود 400 تفنگذدار نیروی دریایی آمریکا و یک یکان از پیاده نظام های آمریکایی مجهز نیز یک پایگاه پشتیبانی آتش را خارج از شهر «رقه» سوریه ایجاد کرده اند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نیز در خبر اخیر خود از اعزام نیروهای عملیات ویژه آمریکا به شهر «منبج» در شمال سوریه خبر داد و نوشت که این اعزام با هدف تضعیف نیروهای ترک و سوری از انجام هر گونه تحرکی که تمرکز روی حمله به شبه نظامیان داعش را مختل کند، خبر داد.