نقشه ارتش عراق برای عملیات جدید علیه داعش

این افسر عراقی با درجه سرگرد به خبرگزاری آناتولی گفت: ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش وارد پایگاه "عین الاسد" واقع در ۹۰ کیلومتری غرب رمادی مرکز استان الانبار شده‌اند.

وی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: این نیروها به عملیات نظامی آتی برای آزادسازی مناطق عنه، راوه و القائم در غرب الانبار کمک خواهند کرد.

اکنون داعش در این مناطق تا مرزهای عراق و سوریه حضور فعالی دارد و هر از گاهی نیز دست به حملاتی می‌زند.

این افسر عراقی خاطرنشان کرد، عملیات نظامی به زودی همزمان با رسیدن تجهیزات نظامی و سلاح آغاز خواهد شد،‌ اما وی اشاره به محلی که این نیروها آمده‌اند این که از داخل عراق بوده یا خارج از آن نکرد.

نیروهای ائتلاف در دو پایگاه به نام‌های "الحبانیه" در ۳۰ کیلومتری شرق رمادی و دیگری عین الاسد در الانبار مستقر هستند و به نیروهای عراقی برای عملیات آزادسازی مناطق تحت سیطره داعش در استان الانبار مشاوره می‌دهند.

در عراق دست‌کم ۴۰۰۰ سرباز آمریکایی در پایگاه‌های نظامی در سراسر این کشور حضور دارند و به آموزش و مشورت دادن به نیروهای این کشور در جنگ علیه داعش کمک می‌کنند.

همچنین نیروهای آمریکایی حمایت توپخانه‌ای از نیروهای عراقی دارند که از اکتبر گذشته علمیات آزادسازی موصل در شمال عراق را آغاز کردند.