پایگاه گروهک تروریستی جبهه النصره منهدم شد

ارتش سوریه با استفاده از موشک‌های ضد زره، تانک گروه‌های مسلح تروریستی را در شرق مسجدی در محله المنشیة شهر درعا هدف قرار داد که در این حمله سه تن از سرنشینان تانک زخمی شدند.

 

*عملیات‌های ارتش لبنان و رزمندگان مقاومت در «جرود عرسال»

ارتش لبنان با انجام عملیات توپخانه‌ای سنگین، مواضع تروریست‌ها را در «جرود عرسال» بمباران کرد.

 

اعلام‌الحربی در این‌باره نوشت: رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش سوریه با بهره‌گیری از مسلسل و موشک، تروریست‌های جبهة‌النصرة را در «جرد قلیطة» از توابع قلمون غربی منطقه وادی‌العوینی در شرق عرسال هدف قرار دادند.

 

این حمله پس از آشکار شدن تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به این منطقه شکل گرفت که طی آن شماری از عناصر تکفیری کشته و زخمی شدند.

 

*ادامه بازپس‌گیری ساختمان‌ها در شمال شرق جوبر/ ارسال 34 کامیون امدادرسانی از سوی هلال احمر سوریه برای شهروندان سوری

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با عناصر جبهة‌النصرة موفق شدند مجموعه ساختمان‌های بلوکی را در شمال غرب جوبر از شرق دمشق، به تسلط خود درآورند.

 

اما خبرهای رسیده از حومه شمال غربی دمشق حاکی از آن است که سازمان هلال احمر سوریه، یک کاروان امدادرسانی شامل 34 کامیون را به مناطق «بلودان، الانشاءات و المعمورة» فرستاد.

 

این کمک‌ها در راستای اجرای تصمیمات صورت گرفته برای کمک به ساکنان این مناطق انجام می‌گیرد.

 

*هلاکت سرکرده تروریست‌های تحریرالشام در شمال حماة/ انهدام کامل پایگاه جبهة‌النصرة در "طریق الاسد" درعا

درپی آتش سنگین ارتش سوریه در حومه شمالی حماة، یکی از سرکردگان نظامی تروریست‌های جنبش تحریرالشام با نام هیثم سیقو و ملقب به "ابوقدامة" به‌هلاکت رسید.

 

منابع وابسته به تروریست‌ها اعلام کردند که چند تن از فعالان وابسته به گروه‌های معرض مسلح در شهر ادلب، به‌بهانه قاچاق مواد غذایی برای شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا، متهم شناخته شدند.

 

نیروی هوایی سوریه تعدادی حملات را علیه مواضع تروریست‌ها در عمق منطقه «جوبر» از شرق دمشق صورت داد.

 

وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که یکی از واحدهای ارتش این کشور، پایگاه تروریست‌های جبهة‌النصرة را در محله "طریق الاسد" درعا هدف قرار داد که طی آن، پایگاه مذکور به‌صورت کامل ویران شد و شماری از عناصر تکفیری نیز کشته و زخمی شدند.

مرکز تجمع تروریست‌های جبهة‌النصرة در شرق "کفرناسج" و شرق "مغرالمیر"دمشق هدف قرار گرفت که در این حمله علاوه بر هلاکت چهار نفر از تروریست‌ها، تعدادی از باک‌ها، موانع و تجهیزات جنگی تکفیری‌ها منهدم شد.

 

*اجرای توافق آتش‌بس با رهایی شهروندان فوعه و کفریا از محاصره در قبال خروج معارضان مسلح از "الزبدانی"

خبرها بیانگر آن است که توافقی پیرامون خروج کامل ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در حومه ادلب، در مقابل خروج همه عناصر مسلح و خانواده‌هایشان از مناطق "زبدانی و مضایا" در حومه غربی دمشق صورت گرفته است.

 

این توافق در چهارم ماه آوریل آینده و بعد از اجرای آتش‌بس که به‌مدت 12 شب خواهد بود، آغاز می‌شود. روز آغاز این توافق که صبح 28 مارس خواهد بود، دو مرحله از خروج هم‌زمان طرفین صورت می‌گیرد.

 

در مرحله نخست 8هزار نفر از شهروندان فوعه و کفریا با خروج تعدادی از عناصر معارض مسلح از مضایا و الزبدانی، خارج می‌شوند.

 

در مرحله دوم از اجرای این توافق که دو ماه بعد اجرایی می‌شود، 8 هزار تن دیگر از شهروندان فوعه و کفریا، هم‌زمان با خروج همین تعداد از عناصر معارض مسلح از محل خیمه‌گاه‌های الیرموک، از این دو شهر خارج خواهند شد.

 

لازم به‌ذکر است که ممنوعیت تبادل آتش به‌مدت 9 ماه در مناطق تخلیه شده طرفین اجرایی می‌شود و این مناطق شامل "ببیلا، بیت سحم، یلدا و التضامن" در جنوب دمشق نیز است.

 

ارتش سوریه گروه‌های مسلحی را که با همراهی هم‌پیمانان خود قصد حرکت از حدفاصل شرکت شیری در شهر "حرستا" به‌سمت "اوتوستراد" در حومه دمشق را داشتند، هدف قرار گرفته و بمباران کردند.