نارضایتی برزیلی ها از عملکرد رئیس جمهور کشورشان

نظرسنجی موسسه آیبوپ حاکی است که میزان نارضایتی مردم برزیل از میشل تمر رئیس جمهور این کشور به شدت افزایش یافته است. میزان اعتماد مردم برزیل نسبت به توانایی رئیس جمهور برای خارج کردن این کشور از بدترین رکود اقتصادی که با آن روبرو شده است، به شدت کاهش داشته است.

این نظرسنجی که طی روزهای 16 تا 19 مارس انجام شده، می گوید: 55 درصد مردم برزیل عملکرد دولت "تمر" را بد یا وحشتناک ارزیابی کرده اند. این رقم در نظرسنجی قبلی که در دسامبر برگزار شده بود، به 46 درصد رسیده بود.

تنها 10 درصد مردم برزیل عملکرد رئیس جمهور این کشور را "خوب" و "عالی" ارزیابی کرده اند. این رقم در نظرسنجی قبلی نیز به کمتر از 13 درصد رسیده بود. در واقع میزان محبوبیت "تمر" به سطح مشابه محبوبیت دیلما روسف رئیس جمهور سابق برزیل در مارس سال گذشته رسیده است، یعنی پیش از استیضاح وی.

2 عضو کابینه تمر متهم به دست داشتن در پرونده فساد مالی هستند و این مساله نااطمینانی ها نسبت به توانایی رئیس جمهور برزیل برای اجرای اصلاحات را به شدت افزایش داده است.

برزیل با بدترین رکود اقتصادی طی دهه های اخیر روبرو شده است. تنها 20 درصد برزیلی ها از نحوه اداره کشور توسط دولت تمر ابراز رضایت کرده اند، این رقم در ماه دسامبر به 26 درصد رسیده بود. میزان نارضایتی مردم برزیل از اداره کشور نیز به بیش از 73 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی قبلی به 64 درصد رسیده بود.

بیش از 79 درصد برزیلی ها نیز اعلام کرده اند که دیگر به رئیس جمهور اعتماد ندارند. این رقم در نظرسنجی سه ماه قبل به 72 درصد رسیده بود.