کره شمالی: تشدید تحریم های بین المللی تلافی می کنیم

کره شمالی تهدید کرده است که اگر جامعه بین المللی تحریم های خود را به خاطر آزمایش های موشکی اخیر پیونگ یانگ، تشدید کند، این کشور نیز اقدامات تلافی جویانه ای را انجام خواهد داد.

هشدار کره شمالی در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که واشنگتن آماده است در صورتی که چین برای مهار برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی کمکی نکند، به تنهایی پیونگ یانگ را به زانو درآورد.

کره شمالی طی ماه های آینده برنامه موشکی خود را تسریع بخشیده و ده ها فروند موشک بالستیک را آزمایش کرده است. کره شمالی برای دستیابی به توانایی شلیک موشک های دوربرد تا خاک آمریکا تلاش زیادی را آغاز کرده است تا این موشک ها را به کلاهک اتمی نیز مجهز نماید.

کارشناسان آمریکایی بر این باورند که کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته ای دیگر آماده می شود. کره شمالی تاکنون 5 آزمایش اتمی انجام داده که 2 مورد آن سال گذشته بوده است.

وزارت خارجه کره شمالی روز دوشنبه بار دیگر از اقدام واشنگتن در برپایی مانور مشترک نظامی با کره جنوبی و ژاپن به شدت انتقاد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد: اقدامات بی پروا در حال تشدید تنش در شبه جزیره کره است و اوضاع را در آستانه جنگ قرار داده است. این ایده که آمریکا بخواهد کره شمالی را از طریق تحریم ها، از دستیابی به قدرت بازدارندگی هسته ای منع کند، یک رویای مهیج است.

وی افزود: کره شمالی نیز در شرایط کنونی هیچ راه دیگری جز اتخاذ اقدامات تلافی جویانه علیه آمریکا ندارد. جهان به زودی شاهد اقدامات کره شمالی برای خنثی کردن اقدامات زشت و بی پروای جامعه بین المللی خواهد بود.

این تهدیدات در شرایطی مطرح می شود که روسای جمهور آمریکا و چین قرار است طی روزهای آینده دیدار و گفتگو کنند. مساله کره شمالی یکی از محورهای اصلی این مذاکرات خواهد بود.

آمریکا اخیرا 11 شرکت و تاجر کره شمالی را به فهرست تحریم های بین المللی افزوده است.