چین انفجار تروریستی سن پترزبورگ را تسلیت گفت

"شی جین پینگ"، رئیس جمهور چین با ارسال یک پیام به "ولادیمیر پوتین"، همتای روسی خود حادثه تروریستی در متروی سن پترزبورگ را به وی تسلیت گفت.

 

وی در این پیام نوشت: "من غم و اندوه عمیق دولت چین، مردم و شخص خود را بخاطر مرگ شهروندان روس اعلام می کنم و به خانواده بازماندگان این حادثه مرگبار تسلیت می گویم. در این لحظات سخت، مردم چین قاطعانه در کنار مردم روس خواهند ایستاد."

 

رئیس جمهور چین در این پیام تأکید کرد: "پکن به شدت این حمله تروریستی را محکوم می کند و با تروریسم مقابله خواهد کرد. چین آماده افزایش همکاری ها با روسیه و جامعه بین المللی است تا بتوان با تروریسم مقابله و برای دستیابی به صلح و ثبات در منطقه تلاش کرد."

 

پیش از این "شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن هم ضمن اعلام تسلیت، با خانواده قربانیان این انفجار مرگبار در روسیه ابراز همدردی کرد. "فومیو کیشیدا"، وزیر امور خارجه ژاپن هم حادثه تروریستی سن پترزبورگ را محکوم کرد.

 

روز دوشنبه در پی وقوع انفجار در متروی سن پترزبورگ روسیه، دست کم 14 نفر کشته و 51 نفر زخمی شدند. سخنگوی دستگاه امنیتی قرقیزستان اعلام کرد: اکبرجون دجالیلوف متولد 1995 شهروند قرقیز و عامل اصلی حمله انتحاری در متروی سن پترزبورگ بوده است.