لاوروف: آمریکا بین اتحاد با روسیه یا القاعده یکی را انتخاب کند

در حالی که وزیر خارجۀ آمریکا امروز در نشست گروه 7 گفته بود روسیه باید از بین ائتلاف با آمریکا و متحدانش یا ائتلاف با بشار اسد، ایران و حزب‌الله، یکی را انتخاب کند، سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه پس از ورود تیلرسون به مسکو، پاسخ کوبنده ای به این اظهار نظر داد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در پاسخ به اظهار نظر تیلرسون که به مسکو سفر کرده است، گفت: آمریکا باید بین اتحاد با روسیه و کشورهای همسو یا اتحاد با القاعده، ترکیه و عربستان سعودی یکی را انتخاب کند.

ساعاتی پیش آسوشیتدپرس گزارش دادتیلرسون اعلام کرد روسیه باید بین ائتلاف با آمریکا و متحدانش و ائتلاف با بشار اسد، ایران و حزب‌الله یکی را انتخاب کند.

این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سایۀ تنش‌های مسکو و واشنگتن بر سر حمله آمریکا به سوریه وارد مسکو، پایتخت روسیه شده است.

تیلرسون در این سفر با مقامات روسی دیدار می کند. در حالی که قرار بود او در این سفر با پوتین هم دیدار کند، روسیه پس از حملۀ آمریکا به سوریه اعلام کرد که دیدار او با ولادیمیر پوتین لغو شده است.

انتظار می ‌رود حمله آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه که بنا به ادعاهای تأیید نشده درپاسخ به حمله شیمیایی در سوریه صورت گرفت، محور اصلی گفتگوی تیلرسون با مقام‌های روسیه در مسکو باشد.