تلاش روسیه و چین برای جاسوسی از ناو آمریکایی

رسانه‌های ژاپن اعلام کردند که در میان افزایش تنش‌ها در خصوص بلندپروازی‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ، چین و روسیه ناوهای جاسوسی خود را به منظور جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی از ناو آمریکایی که عازم آبهای کره شمالی است، به این منطقه اعزام کرده‌اند.

روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ لندن به نقل از روزنامه انگلیسی زبان «ژاپن نیوز» توکیو نوشت، چندین منبع در دولت ژاپن از اعزام ناوهای جاسوسی روسیه و چین برای دنبال کردن ناو «یو اس اس کارل وینسون» آمریکا در آبهای کره شمالی خبر داده‌اند.

بنا بر این گزارش، این ناوها «فعالیت‌های جاسوسی و هشداردهنده را در این آبها و همچنین حریم هوایی اطراف این منطقه تقویت کرده‌اند».

بر اساس این گزارش، پکن به دنبال کمک روسیه برای جلوگیری از بحرانی در خصوص کره شمالی همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره اقدامات بعدی واشنگتن و پیونگ‌یانگ در منطقه است.

رئیس‌جمهوری آمریکا یک ناوگروه را تحت هدایت ناو «یو اس اس کارل وینسون» به این منطقه اعزام کرده است و به نظر می‌رسد که این اقدام، پیامی برای پیونگ‌یانگ باشد.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره طی هفته های اخیر افزایش یافته است. با این وجود روز یکشنبه منابع خبری از آزمایش ناموفق موشکی کره شمالی خبر دادند.