معاون ترامپ در ارتباط با مساله هسته ای کره شمالی به چین هشدار داد

این یکی از تندترین انتقادهای یک مقام بلندپایه آمریکایی از پکن پس از دیدار اخیر سران دو کشور در فلوریدا محسوب می شود.
معاون ترامپ ضمن هشدار به کره شمالی و اینکه به شدت با این کشور برخورد خواهد شد، چین را نیز خطاب قرار داد و به این کشور گفت که که بهتر است بجای مخالفت هایش با سامانه موشکی آمریکا به دنبال برطرف کردن تهدیدهای کره شمالی باشد.
مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز به کره شمالی نیز در خصوص تحرکات نظامی و توسعه برنامه تسلیحات هسته ای و پرتاب های موشکی هشدار جدی داده بود. 
او در مصاحبه مطبوعاتی مشترک به همراه «هوانگ کیو آهین» کفیل ریاست جمهوری و نخست وزیر کره جنوبی به چین هشدار داد و یونهاپ به نقل از وی نوشت: اگر پکن قادر به حل مساله هسته ای کره شمالی نیست، آمریکا و متحدانش این کار را انجام خواهند داد.
وی گفت که در چنین شرایطی آمریکا به همراه متحدانش بیشترین فشارها و تحریم های اقتصادی فلج کننده را برضد کره شمالی اعمال خواهند کرد تا به هدف خود برسند.
او حتی در مورد مخالفت چین با استقرار سامانه موشکی پیشرفته آمریکا موسوم به «تاد» در خاک کره جنوبی گفت که بهتر است پکن به دنبال توقف تهدیدهای کره شمالی باشد که باعث شده این سامانه در شبه جزیره کره آرایش داده شود.
او گفت که به رغم مخالفت های آمریکا و متحدانش در حال توسعه سامانه های موشکی هستند و درباره «تاد» نیز برنامه ها طبق گذشته ادامه خواهد یافت.
وزارت دفاع کره جنوبی هم امروز در بیانیه ای اعلام کرد که کره جنوبی و آمریکا تغییری در برنامه استقرار سامانه موشکی تاد نداده اند.