هشدار جدی ترامپ به رهبر کره شمالی

 "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، همراه با همسرش ملانیا در مراسم عید پاک کاخ سفید شرکت کرد و در پاسخ به خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان که از او خواست اگر پیغامی برای رهبر کره شمالی دارد آن را بیان کند، گفت: مراقب رفتارت باش!

 

این صد و سی و نهمین مراسم عید پاکی بود که در کاخ سفید برگزار می‌شد و تنش واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر برنامه هسته‌ای و آزمایشات موشکی کره شمالی به این مراسم نیز کشیده شد. 

 

 تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ از زمانی شدت گرفت که در جریان برگزاری مراسم بزرگداشت تولد بنیانگذار کره شمالی، رژه نظامی گسترده‌ای در این کشور برگزار و قدرت موشکی آن به رخ کشورهای غربی کشیده شد.

 

در همین ارتباط، کره شمالی روز یکشنبه موشکی میان برد را مورد آزمایش قرار داد که شلیک آن ناموفق بود و اندکی پس از پرتاب منفجر شد.

 

در این مدت نزاع لفظی فراوانی میان مقامات آمریکایی و کره شمالی بوجود آمد. "مایک پنس"، معاون ترامپ، به کره شمالی هشدار داد تمامی گزینه‌ها علیه این کشور روی میز قرار دارد.

 

پنس خطاب به پیونگ‌یانگ گفت: دوران صبر استراتژیک آمریکا در برابر کره شمالی پایان یافته است.

 

معاون وزیر خارجه کره شمالی نیز در واکنش به این اظهارات تأکید کرد کشورش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدی از جانب آمریکا است و می‌تواند به این کشور و یا پایگاه‌های نظامی‌اش حمله کند.