ترامپ: مسئله کره‌شمالی از شروع جنگ تجاری با چین مهمتر است

 به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛  "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای زودهنگام با برنامه "فاکس و دوستان" موضع ملایم خود در برابر چین را انکار کرد.

او در این برنامه تلویزیونی که امروز صبح پخش شد، گفت: موضع من در قبال چین ملایم و نرم نیست. رئیس جمهور چین به آمریکا آمد؛ رئیس جمهوری که من روابط بسیار خوبی با او برقرار کردم. فکر می‌کنم او فرد فوق العاده‌ای است و باید او را بهتر بشناسم. ما قرار بود یک جلسه برنامه ریزی شده ۱۵ دقیقه‌ای داشته باشیم که در نهایت ۳ ساعت به طول انجامید و این ملاقات روز بعد هم رخ داد. به نظرم باهم خوب کنار می‌آییم. او مشکلات بزرگ را درک می‌کند و سعی در حل آن‌ها دارد. ولی رک و پوست کنده بگویم؛ آنچه در حال حاضر، از شروع یکی جنگ تجاری با چین مهم‌تر است، مسئله کره شمالی است.

وی ادامه داد: خواهیم دید چین چه کمکی در این زمینه به ما می‌کند. البته ممکن است کمکی از دست آن بر نیاید. به نظر می‌رسد چین تلاش خود را برای کمک به ما انجام دهد، ولی باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ترامپ در ادامه با انتقاد از موضع نرم رسانه‌ها در قبال چین گفت: من چکار باید انجام دهم؟! آیا وسط مذاکره درباره کره شمالی باید به دستکاری نرخ ارز به وسیله چین حمله کنم و یک موضوع اقتصادی را پیش بکشم؟ رسانه‌های جعلی در این زمینه تنها یک عدد (نرخ ارز چین) نشان می‌دهند؛ این در حالی است که تاکنون پاسخ مثبتی از سوی چین دریافت نکرده ایم. در اینجاست که رسانه‌های جعلی اعلام می‌کنند ترامپ موضع خود را در برابر چین ملایم کرده است.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد که موضع خود در برابر چین را تغییر نداده است. چراکه چین فقط قرار است به آمریکا کمک کند.

ترامپ در انتهای اظهارات گفت: نمی‌دانم آیا قرار است چین به ما کمک کند یا نه، ولی تمام تلاش من شروع یک تجارت خیلی خیلی سنگین با چین و مقابله با دستکاری نرخ ارز این کشور است.