روسیه: پیامد حمله به ایران فاجعه‌بار است

به گزارش پرس تی وی ، مدودف روز سهشنبه (۱۷ آبان، ۸ نوامبر) در برلین گفت: "اگر کسی مورد تهدید قرار گیرد، این امر میتواند پیامدهای پیچیدهای به همراه داشته باشد و حتی موجب دامن زدن به درگیری شود."

رئیس جمهور روسیه افزود، تهدید استفاده از زور می‌تواند به جنگی منجر شود " و این جنگ برای خاورمیانه فاجعه‌آمیز خواهد بود. "

وی خواستار آرامش و ادامه گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ایران شد.

رئیس جمهوری روسیه این اظهارات را در پی لفاظی‌های مجدد مقامات رژیم اسرائیل درباره حمله به ایران بیان کرد. شیمون پرز، رئیس رژیم اسرائیل روز یک‌شنبه ادعا کرد که احتمال حمله به تهران " نزدیک و نزدیک‌تر " می‌شود.

امریکا و اسرائیل با ادعای مخفیانه بودن برنامه هسته‌ای ایران و تلاش این کشور برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای، همواره تهران را با " گزینه " نظامی تهدید کرده‌اند.

ایران با رد اتهامات امریکا تاکید می‌کند که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.

مقامات ایران قویا نسبت به لفاظیهای جنگطلبانه و تحریککننده امریکا و اسرائیل واکنش نشان دادهاند و تاکید میکنند که جمهوری اسلامی به هرگونه حمله نظامی به این کشور پاسخ سنگینی خواهد داد. همچنین تهران هشدار داده است که حمله به ایران میتواند به گسترش دامنه جنگ به فراتر از منطقه خاورمیانه منجر شود.