دلیل شکست فیون در انتخابات ریاست جمهوری

 فرانسوا فیون نخست وزیر سابق فرانسه و نامزد اردوگاه جناح راست از حزب جمهوریخواهان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری سوم شد و از راهیابی به دور دوم بازماند.

 
دانیل فاسکل نماینده پارلمان فرانسه و از حامیان فرانسوا فیون در پاسخ به سوال مجری در خصوص شکست نامزد راستگرایان گفت: من از شکست فیون احساس یاس می کنم.
 
فیون در نظرسنجی های اخیر در موقعیت خوبی قرار داشت، اما این موقعیت برای راهیابی وی به دور دوم انتخابات کافی نبود. من فکر می کنم که ماجراها (ی فساد مالی) مانع ادامه برنامه های فیون شد و برخی از رای دهندگان را به سوی دیگر نامزدها متمایل کرد.
 
برای مثال فکر می کنم نیکلا دوپون انیان بیشتر از چیزی که به نظر می رسید رای کسب کرد. فاسکل در پاسخ به سوال مجری در خصوص سهم فیون در این شکست گفت: کمیته حزب به حمایت از فیون تصمیم گرفت.
 
همه ما نیز مسئولیت این تصمیم را بر عهده می گیریم. در شرایط کنونی باید از این بحث ها پرهیز کرد، باید به آینده نگاه کرد. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و موضع ما در قبال این انتخابات روشن است.
 
من شخصا به ماکرون رای خواهم داد. این رای بهترین انتخاب برای سد کردن راه راست افراطی است. این در حالی است که نظر من با نظرات ماکرون فاصله زیادی دارد. از نظر من در چنین شرایطی نبرد برای انتخابات پارلمانی تعیین کننده است.
 

ماکرون به تنهایی قادر نیست اکثریت کرسی های پارلمان را تصاحب کند. اگر جناح های راست و میانه با هم متحد شوند، ما می توانیم در انتخابات پارلمانی پیروز شویم و نظرات مان را که طرفداران آن در کشور در اکثریت قرار دارند، اعمال کنیم.