به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، "بثینه کامل" مجری معروف مصری که به عنوان اولین زن مصری خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور آماده میکند، با انتشار گزارشی در صفحه فیس بوک خود پرده از میزان کمکهای آمریکا به مصر برمیبردارد.

وی در این گزارش می‌نویسد، این حق هر شهروند مصری است که از منابع مالی تامین بودجه ارتش کشور خود مطلع باشد و بداند تصمیم‌گیری‌ها در این ارتش چگونه صورت می‌گیرد.

بثنیه کامل پس از آن تاکید می‌کند، تا سال ۲۰۰۶ میلادی دولت آمریکا بیش از ۶۰ میلیارد به دولت این کشور کمک‌های اقتصادی و نظامی کرده و این رقم کمک‌های صورت گرفته به افراد و سازمان‌های مختلف را دربرنمی‌گیرد که رقم آنها به ده‌ها هزار دلار می‌رسد.

نامزد زن احتمالی ریاست جمهوری مصر این گزارش را با استناد به گزارش منتشره توسط دفتر محاسبات دولت آمریکا تهیه کرده و در متن آن آمده است که از سال ۱۹۷۹ مصر بیش از ۶۰ میلیارد دلار از آمریکا کمک‌های نظامی و اقتصادی دریافت کرده و در کنار اسرائیل و افغانستان و عراق بزرگ‌ترین بهر‌ه برنده از این کمک‌هاست.

در سال ۲۰۰۵ کمک‌های دریافتی مصر از آمریکا ۱.۳ میلیارد دلار به صورت کمک‌های نظامی بود که ۸۰ درصد بودجه اختصاص یافته به خریدهای نظامی مصر است و بیش از ۲۵ درصد مجموع کمک‌های نظامی خارجی آمریکا به دیگر کشورهای جهان است.

کامل در گزارش خود اظهار میکند، این کمکها از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ حدود ۷.۸ میلیارد دلار بودهاند که به صورت کمکهای نظامی به مصر داده شده و همه به خریدهای تسلیحاتی از آمریکا اختصاص یافتهاند که به معنای بازگرداندن همه پولها به حساب دولت آمریکا بوده است.