هشدار آلمان درباره پیروزی لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

"مایکل رات"، معاون وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با رویترز تاکید کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به این کشور آسیب می زند.

وی تاکید کرد که عالی ترین هدف در مذاکرات با انگلیس باید حفظ انسجام اتحادیه اروپا باشد. این مسئله مطرح است که شرایط در اتحادیه اروپا از این بدتر نشود.

"رات" همچنین درباره عواقب  پیروزی "مارین لوپن"، نامزد حزب افراطی ریاست جمهوری فرانسه در دور دوم انتخابات این کشور هشدار داده و گفت: این به مفهوم پایان اروپا و یک فاجعه برای همکاری های فرانسه- آلمان خواهد بود.

"مارین لوپن" نامزد حزب افراطی جبهه ملی فرانسه در هفتم ماه می در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با "امانوئل ماکرون"، نامزد مستقل ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه آلمان خواستار اتحاد همه دموکرات ها در فرانسه و اروپا برای جلوگیری از پیروزی لپن در این کشور شده و گفت: ما باید هوشمندانه استدلال بیاوریم تا لوپن بیش از این قدرتمند نشود. نباید این تصور ایجاد شود که نخبگان آلمانی از نامزد ریاست جمهوری در فرانسه حمایت می کنند که بخصوص با منافع آلمان منطبق است. ماکرون باید فرانسه را دوباره قدرتمند کند. این همچنین برای آلمان خوب خواهد بود.