ادامه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در سیزدهمین روز

 انتفاضه اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، بیش از ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی که از روز ۱۷ آوریل به مناسبت روز اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند، برای سیزدهمین روز به اعتصاب غذای خود ادامه دادند.

اطلاعاتی مهم در مورد اسرای فلسطینی:

۷۰۰۰ فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند: ۳۳۰ نفر از اسرا ساکن نوار غزه، ۶۸۰ نفر ساکن قدس و فلسطین اشغالی ۱۹۴۸، ۶۰۰۰ اسیر ساکن کرانه باختری، ۳۴ اسیر از کشورهای مختلف عربی و ۲ اسیر از بلندی های اشغالی جولان هستند.

همچنین در میان اسرا ۶۰۰ اسیر تحت بازداشت موقت بوده و هنوز محاکمه نشده اند، ۲۰۰۰ نفر در در بازداشتگاه ها و مراکز بازجویی توقیف هستند، ۴۴۳۰ اسیر مورد محاکمه قرار گرفته و ۵۰۰ نفر به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.

به علاوه در زندان های رژیم صهیونیستی ۵۸ زن و دختر فلسطینی اسیر هستند که ۱۵ نفر از آن ها دختران کم سن و سال و ۲ نفر تحت بازداشت موقت، ۱۳ نفر مجروح و ۳۰ نفر هم به حبس های مختلف محکوم شده اند.

در میان اسرا ۳۲۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال دیده می شود که ۳ نفر تحت بازداشت موقت، ۲۷۰ نفر مورد محاکمه قرار گرفته و حکم آنان صادر شده و ۴۷ نفر همچنان در انتظار محاکمه هستند.

شمار شهدای جنبش اسیر فلسطین از سال ۱۹۶۷ تاکنون به ۲۱۰ شهید رسیده است؛ ۷۲ اسیر تحت شکنجه، ۵۷ اسیر در نتیجه قصور پزشکی، ۷۴ اسیر هم مستقیما پس از بازداشت به شهادت رسیده اند و ۷ اسیر هم در زندان هدف گلوله قرار گرفته اند.

در میان اسرا ۱۲۰۰ نفر بیمار هستند که ۳۴ نفر از آن ها معلول شده، ۲۱ اسیر به بیماری سرطان مبتلا شده اند، ۲ اسیر از بیماری هپاتیت رنج می برند، ۱۷ اسیر مشکلات قلبی دارند و ۱۹ اسیر هم به طور دائم در بیمارستان رمله بستری و تحت درمان هستند.

قدیمی ترین اسرای فلسطینی: اسرایی که بیش از ۲۰ سال در حبس بوده اند؛ ۹ اسیر بیش از ۳۰ سال در بند اسارت بوده که قدیمی ترین آن ها اسیر کریم یونس است، ۲۱ اسیر بیش از ۲۵ سال از اسارت آنان می گذرد، ۲۹ اسیر قبل از معاهده اسلو در سال ۱۹۹۴ بازداشت شده اند (رژیم صهیونیستی با آزادی آنان در چارچوب گروه چهارم از اسرای فلسطینی به عنوان یکی از شروط احیای روند مذاکرات سازش مخالفت کرد).

۱۳ نماینده منتخب ملت فلسطین در اسارت هستند که ۴ نفر از آن ها تحت بازداشت موقت، ۲ نفر به حبس های طولانی مدت محکوم و ۶ نفر هم بدون محاکمه در بازداشتگاه ها و مراکز بازجویی توقیف شده اند.