کره شمالی پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن را تهدید کرد

یک روزنامه دولتی کره شمالی به نقل از مقامات این کشور نوشت در صورت شعله‌ور شدن آتش جنگ، پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن  "زیر ابرهای رادیواکتیو" مدفون خواهند شد.

روزنامه دولتی "رودونگ سینمون" (Rodong Sinmun) چاپ کره شمالی با تهدید حمله هسته‌ای به پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن نوشت: «با وقوع جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره، ژاپن که در حال حاضر پایگاه لجستیکی و یورش نیروهای آمریکایی است، پیش از هر کشوری در منطقه زیر ابرهایی از رادیواکتیو مدفون می‌شود. اگر ژاپن نگران منافع خود است باید به دنبال حل مسالمت آمیز بحران در شبه جزیره کره باشد.»

این روزنامه در بخشی از این هشدار مخوف خود، به بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی اشاره کرد و ادامه داد: «ژاپن به عنوان اولین کشوری که فاجعه بمباران هسته‌ای را تجربه کرده و در جنگ جهانی دوم به خوبی با چنین صحنه‌ای در هیروشیما و ناکازاکی مواجه شده، بهتر از هر کشوری از پیامدهای فاجعه بار آن اگاه هستند. مقامات ژاپنی باید با احتیاط رفتار کنند چرا که بیش از هرکشوری تحت تاثیر عواقب بروز جنگ در شبه جزیره کره قرار دارند.»

این پیام تهدیدآمیز کره شمالی در حالی مطرح شده است که توکیو از بیم افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و پیونگ یانگ، به دنبال بازبینی قانون اساسی صلح‌طلب این کشور است.

 

پیونگ یانگ سال گذشته دو موشک هسته‌ای را پرتاب کرد و روند این آزمایش‌ها با هدف ایجاد ارعاب در کره جنوبی و متحدان غربی اش ادامه دارد.