کاهش تاریخی اعتبار دولت ترامپ نزد مردم آمریکا

نتایج جدیدترین نظرسنجی های انجام شده از کاهش تاریخی اعتبار دولت آمریکا نزد مردم این کشور حکایت دارد.

بر این اساس، تنها 2 نفر از هر 10 شهروند آمریکایی به دولت واشنگتن اعتماد دارد.

مرکز تحقیقاتی «پیو» در یافته های خود به این نتیجه رسیده است که تنها 4 درصد از مردم آمریکا معتقدند که دولت کشورشان همیشه عملکرد صحیحی دارد و 16 درصد دیگر می گویند که دولتشان اکثریت مواقع حسن نیت دارد. 11 درصد دیگر هم گفته اند که هیچ وقت به دولت اعتمادی نداشته اند.

بر این اساس، میزان اعتماد آمریکایی ها به عملکرد دولت «جورج بوش» و «باراک اوباما»، 30 درصد گزارش شده است که این، طولانی ترین بازه زمانی از بی اعتمادی آمریکایی ها به دولتشان محسوب می شود.

یکی دیگر از برهه هایی که با اعتماد کم مردم آمریکا به دولتشان همراه بود، به زمان ریاست «بیل کلینتون» در اواسط دهه 1990 میلادی باز می گردد.

در این میان، اعتماد جمهوریخواهان به دولت آمریکا از زمان ریاست جورج دبلیو بوش 28 درصد و اعتباری که دولت واشنگتن نزد دموکرات ها داشته، 15 درصد گزارش شده است.

این بررسی ها نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا یعنی 55 درصد از آنها از عملکرد دولت فدرال ابراز سرخوردگی کرده اند و 22 درصد ابراز خشم و 19 درصد نیز اعلام رضایت کرده اند.

این نظرسنجی از تاریخ 5 تا 11 آوریل و با حضور میان هزار و 501 شرکت کننده انجام شده است.

این نظرسنجی در حالی صورت گرفته است که تنها کمی بیش از 3 ماه از آغاز ریاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و 4 ماه از روی کار آمدن صد و پانزدهمین کنگره می گذرد و هم کاخ سفید و هم کنگره شاهد کاعهش اعتبار خود در میان مردم آمریکا هستند.