دهها کشته در پی حمله موشکی به مدرسه‌ای در موصل+فیلم و تصاویر

 بر اثر اصابت موشک به مدرسه‌ای در غرب موصل ۸۱ غیرنظامی از جمله ۱۸ کودک و ۲۹ زن کشته شدند.

یک منبع امنیتی در عراق گفت: این حمله، مدرسه‌ الولاء در محله ۱۷ جولای را که آوارگان عراقی در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار داد.

این منبع گفت: شمار زیادی از قربانیان این حمله وحشیانه را زنان و کودکان عراقی تشکیل می‌دهند.

بر اساس آماری که یک افسر پلیس عراق ارائه داد بر اثر حمله موشکی به مدرسه الولاء غرب موصل، ۳۴ مرد، ۲۹ زن و ۱۸ کودک کشته شده‌اند.

‌ به گفته منابع خبری ۳۰ خانواده در این مدرسه ساکن بودند که پس از بمباران یک نفر نیز سالم از آن بیرون نیامده است.

در همین حال هیأت علمای مسلمین عراق که یک تشکل دینی اهل سنت محسوب می‌شود در پایگاه اطلاع رسانی خود با صدور بیانیه‌ای، بمباران این مدرسه را عامدانه و نه سهوی دانست.

در این بیانیه آمده است: منابع خبری از افزایش تعداد تلفات بمباران مدرسه الولاء در منطقه ۱۷ جولای از سوی ائتلاف آمریکایی به ۲۰۰ کشته و زخمی خبر می‌دهند که اکثر آنها از زنان و کودکان هستند و خون آنها و اجزای اجسادشان با دیوارهای مدرسه آمیخته و صحنه فجیعی را بوجود آورده است.

این بیانیه می‌افزاید: موصل پیش از این نیز شاهد کشته و زخمی شدن ۲۳۸ نفر در بخش غربی بود. حوادثی که بعلت تکرار چندین باره نشان از این دارد که عامدانه صورت می‌گیرد و اشتباهی در کار نیست. مسأله‌ای که جهان را در برابر یک مسئولیت اخلاقی قرار می‌دهد و باید در برابر این جنایات ایستادگی شود.

هیأت علمای مسلمین عراق همچنین این حادثه را یک قتل عام توصیف کرده است که از ابتدای اشغال عراق در حق مردم این کشور روا می‌شود.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت هدف قرار دادن مدرسه الولاء در منطقه ۱۷ جولای در غرب موصل را بر عهده نگرفته است؛ اما رسانه‌های عراقی ائتلاف آمریکایی را مسئول این حادثه دانسته‌اند.

آمار تلفات از ۸۱ کشته تا ۱۳۰ کشته نیز متفاوت است.

 
 

 

حجم ویدیو: 3.20M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33