رونمایی از نخستین ماهواره بومی ترکیه

شرکت مهندسی فناوری وزارت دفاع ترکیه در سیزدهمین نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی خود در 9 الی 12 ماه میلادی جاری در شهر استانبول، از اولین ماهواره بومی خود رونمایی می کند.

 

این شرکت در مطلبی با عنوان "پس از این جهان را آشکارتر و گسترده تر خواهیم دید" نوشت: با ماهواره بومی "لاگاری" قدرت تکنولوژی ماهواره‌ای ترکیه بُعد جدیدی به خود می‌گیرد. این ماهواره در روند عملیات جمع آوری اطلاعات و تحقیق در حوزه هایی از جمله رسم نقشه و بلایای طبیعی نظارت دقیقتری خواهد داشت.

 

داوود یلماز، مدیر کل شرکت مهندسی فناوری وزارت دفاع ترکیه، گفت: ماهواره لاگاری در طراحی و توانایی های آن، تولیدی کاملا مبتکرانه به شمار می رود.

 

وی افزود: این شرکت مدت زمان بسیاری را در عرصه ساخت ماهواره های کوچک فعالیت داشته است و به دنبال ارتقای صنعت دفاعی ترکیه است. بر اساس برنامه ریزی ها، این ماهواره از سال 2019 فعالیت خود را آغاز می کند.

 

ترکیه هم اکنون 5 ماهواره فعال در فضا دارد و به دنبال تولید داخلی نسل جدیدی از ماهواره ها است که در سال های 2019 و 2020 آنها را به فضا پرتاب کند و از این طریق 91 درصد از مردم جهان از طریق ماهواره های ترکیه  با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.