تفاوت حضور زنان در دولت اوباما و ترامپ +عکس

 یکی از اقداماتی که یک رئیس جمهور پس از انتخاب شدن از جانب مردم کشورش باید انجام دهد انتخاب کابینه برای پیشبرد اهداف مورد نظر خود و کشورش می باشد که در این میان قطعا به غیر از مردان، زنان نیز می توانند عضوی از این کابینه باشند.

 
در ادامه با یک بررسی کوتاه روی دولت های اخیر ایالات متحده آمریکا، تعداد زنان حاضر در کابینه اوباما و ترامپ را مورد مقایسه قرار داده ایم.

 

 
کابینه اوباما:

باراک اوباما در فوریه سال ۲۰۰۷ در ایالات ایلینوی در یک سخنرانی اعلام کرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ خواهد بود. ستاد انتخاباتی وی موفق به جلب ۵۴ میلیون دلار از حامیان در نیمه نخست سال ۲۰۰۷ شد که رکوردی در جلب سرمایه نسبت به انتخابات سالهای پیش از آن بود.

 
 
اوباما در زمان ریاست جومهوری خویش از حضور 6 زن در کابینه خودبهره می برد که عبارت بودند از "هیلدا سولیس" سیاست‌مدار و وزیر کار آمریکا،"کاتلین سیبیلیوس"سیاست‌مدار از حزب دموکرات و وزیر کنونی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا،"جنت ناپالیتانو"

وزیر امنیت داخلی،"سوزان رایس"نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ،"لیسا جکسون"و رئیس آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا و "هیلاری کلینتون"وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا.

 
 
 
 

کابینه ترامپ:

 

 
 
پس از فراز و فرودهای فراوان، بروز چالش های مختلف و مخالفت های شدید، دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد سکان اداره دولت آمریکا در دستان  او قرار گرفت.
 
دونالد ترامپ کابینه اش را بر اساس تصورات و عقاید خودش تشکیل داده است که از این میان تنها 2 نفر زن می باشند که "نیکی هِیلی"سفیر جدید ایالات متحده در سازمان ملل متحد و "بتسی دی‌واس"وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش می باشند.