تصمیم ترامپ برای خانه‌تکانی در کاخ سفید

وسترن ژورنالیسم در مطلبی نوشت: گفته می‌شود ترامپ در نظر دارد برخی از کارکنان کاخ سفید را نیز تغییر دهد.

 

پایگاه اینترنتی این نشریه آمریکایی در تحلیلی به قلم جک دیویس نوشت: به دنبال هفته‌ای که کاخ سفید بارها به عنوان دولتی که گرفتار هرج و مرج شده، توصیف شده است، حدس و گمان‌ها درباره این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کارکنان کاخ سفید را نیز تغییر دهد به اوج خود رسیده است.

 

در ادامه این مطلب آمده است: در سراسر این هفته، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در لبه تیغ قرار دارد. اکنون نام اسپایسر به فهرستی از دیگر مقامات کاخ سفید اضافه می‌شود که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

 

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد ترامپ از رینس پریباس، رئیس دفتر خود، و مایکل دوبکه، رئیس بخش ارتباطات خود ناراضی، است.

 

گفته شده است پریباس ماه گذشته در معرض خطر برکناری بود، در آن زمان رسانه‌ها پر از گزارش‌هایی از تنش‌های داخلی بود که استیون بانن، استراتژیست و جرد کوشنر، داماد ترامپ، نیز در آن دخیل بودند.

 

پولیتیکو گزارش داد کیمبرلی گولفویل از شبکه خبری فاکس نیوز، جانشین احتمالی اسپایسر است. گولفویل یکی از کسانی بود که ترامپ از ابتدا وی را برای این سمت در نظر گرفته بود که در نهایت اسپایسر انتخاب شد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ارتباطات فاکس احتمالا عمیق‌تر هم می‌شود و ترامپ در فکر گسترش تیم ارتباطات خود و استخدام برخی از تولید‌کنندگان خبری فاکس نیوز است.

 

برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که این مسئله ربطی به مشاوران ندارد، بلکه مسئله سبک رئیس جمهور است.

 

الکس کونانت، مشاور سابق سناتور مارکو روبیو، گفت: «ترامپ بار زیادی بر دوش سخنگوهای خود می‌گذارد ولی عین حال زیر پای آنها را خالی می‌کند.»

 

نیوت گینگریچ، سخنگوی سابق کاخ سفید، گفت: «چالشی که آنها دارند این است که رئیس جمهور گاهی به قدری سریع حرکت می‌کند که آن‌ها نمی‌توانند به پای او برسند. این تاکتیک توانایی‌های وی را برای جلوگیری از اشتباهاتش و افزایش قدرتش به حداقل می‌رساند.»