اردوغان: مردان اوباما بر ترامپ نفوذ دارند

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که همچنان از اقدام آمریکا در حمایت و تسلیح کردهای سوری ناراحت است بار دیگر واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را تحت تاثیر افرادی دانست که از دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در دولت آمریکا حضور دارند.

حریت در این رابطه می نویسد: رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی تاکید کرد، اینکه ترکیه علیه گروه تروریستی داعش به حد کافی اقدام نکرده یک تهمت از سوی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا است و در حال حاضر برخی مقام‌های منصوب شده از سوی اوباما تلاش می‌کنند تا در تصمیم‌های دونالد ترامپ درخصوص سوریه و عراق اعمال نفوذ کنند.

اردوغان گفت: ترکیه خیلی قبل از آنکه آمریکا خطر داعش را درک کند متوجه این خطر شد و در مقابل آن ایستاد. اینکه گفته شود آنکارا با داعش مبارزه نکرده یک خیانت به ترکیه است و این تهمتی است که دولت اوباما مطرح کرد. هنگامی که دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رسید از سوی این مقام‌ها با یک چنین تلقی غلطی مواجه شد.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود:‌ در دولت فعلی آمریکا نیز سیاستمداران وابسته به اوباما در جایگاه‌های درجه پایین‌تر وجود دارند و ترامپ از طریق اطلاعاتی که آنها می‌دهند وضعیت عراق و سوریه را نگاه می‌کنند. من پیش از این گفتم که احتیاجی به یگان‌های مدافع خلق کرد نداریم زیرا که اینها سازمان‌های تروریستی هستند. اینکه آمریکا همکاری با یگان‌های مدافع خلق کرد را به عنوان شرط مبارزه با داعش بررسی می‌کند درحقیقت موجب از بین رفتن وجهه آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آن خواهد شد.

اردوغان قرار است فردا سه شنبه در واشنگتن با ترامپ دیدار کند.