درگیری و مشاجره دستیاران ترامپ در کاخ سفید

 اوضاع کاخ سفید پس از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و بالا گرفتن بحث‌ها درباره اینکه او در این جلسه اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را درباره داعش در اختیار لاوروف قرار داده دچار هرج و مرج شده است؛ به طوریکه گفته می‌شود گفتگوی دستیاران ارشد ترامپ درباره این موضوع به مشاجره کشیده شده است.

 

واشنگتن‌پست برای نخستین بار در گزارشی از انتقال این اطلاعات طبقه‌بندی شده از سوی ترامپ به لاوروف خبر داد و پس از آن خبرنگاران در خارج از دفتر «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید تجمع کردند تا از صحت این موضوع مطلع شوند.

 

زمانیکه «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ برای ارائه توضیحات در این خصوص با خبرنگاران مصاحبه می‌کرد یک جلسه اضطراری با حضور «استیو بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید، «مایکل دوبک» رئیس دفتر ارتباطات کاخ سفید، شان اسپایسر و «سارا سندرز» معاون سخنگوی کاخ سفید تشکیل شد. خبرنگار وبسایت «بازفید» می‌گوید صدای فریاد کشیدن و مشاجره این مقامات از داخل اتاق خبرنگاران به وضوح به گوش می‌رسید اما لحظاتی بعد برای مخفی شدن صدای مشاجره این مقامات، صدای تلویزیون‌های موجود در این بخش از کاخ سفید تا آخرین حد بلند شد.

 

چندی بعد سندرز به میان خبرنگاران آمد و اعلام کرد هیچکدام از دستیاران ترامپ پاسخگوی سوالات آنها نیستند. او در این خصوص گفت: «ما آنچه را لازم بود گفته‌ایم».

 

مک‌مستر نیز تنها 45 ثانیه‌ وقت به خبرنگاران اختصاص داد و گفت: «من در اتاق حضور داشتم و چنین اتفاقی نیفتاد. رئیس‌جمهور و وزیر خارجه روسیه درباره خطرات مشترکی که دو کشور را تهدید می‌کنند بحث کردند. به هیچ وجه منابع یا روش‌های اطلاعاتی به بحث گذاشته نشد و رئیس‌جمهور هیچ عملیات نظامی سری را فاش نکرد».