توضیحات تیلرسون درباره دیدار ترامپ با لاوروف

 به نقل از اسپوتنیک، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا امروز به سئوال خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس  نیوز درباره موضوع مطرح توسط روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز با محوریت اعمال فشار وزیر خارجه روسیه بر آمریکا مبنی بر عزل مدیر «اِف‌بی‌آی» پاسخ داد.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: نکته ای که ترامپ در جریان دیدار با لاوروف مطرح کرد این بود که با مسائلی که در داخل کشورم روی می دهد، حواسم پَرت نمی شود.

رکس تیلرسون ادامه داد: به آن ها اجازه نمی دهم تا در مسیر بررسی تلاش هایی که برای بهبود روابط با روسیه در حال انجام است؛ مانع تراشی کنند.

لازم به ذکر است، به دنبال عزل قریب الوقوع جیمز کومی رئیس«اف بی آی» توسط دونالد ترامپ در هفته گذشته، برخی از رسانه های آمریکائی از قبیل واشنگتن پُست و نیویورک تایمز در گزارش هائی مدعی شده بودند که این اقدام متعاقب درخواست سفر ۱۰ ماه می لاوروف به آمریکا بوده است.

گفتنی است، «جان مک‌ کین» سناتور ارشد آمریکا و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور در اظهاراتی رسوایی‌ های اخیر دولت دونالد ترامپ را با رسوایی «واترگیت» که به عزل رئیس‌ جمهور وقت آمریکا منجر شد مورد مقایسه قرار داده بود. 

سناتور کنونی ایالت آریزونا در این باره اعلام کرده بود: رسوائی های درونی دولت ترامپ افزایش یافته است. فکر کنم قبلاً نیز شاهد چنین ماجرائی بودیم؛ فکر می‌ کنم کار به جایی می‌ رسد که رسوائی از حیث اندازه و مقیاس به اندازه واترگیت باشد.

اظهارات مک کین تنها چند ساعت پس از انتشار گزارشی مطرح شده بود که بر اساس آن ترامپ از «جیمز کومی» رئیس معزول «اف بی آی» خواسته بود تا تحقیق و بررسی دقیق درباره ارتباط «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین این کشور با روسیه را متوقف کند؛ خبری که با انتقادهای  گسترده مقامات آمریکائی تا بدانجا مواجه شد که حتی ترامپ تهدید به استیضاح گردید.

در همین رابطه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته در اظهاراتی ادعاهای مطرح توسط برخی رسانه ها مبنی بر تأکید وی به رکس تیلرسون همتای آمریکائی اش برای اخراج رئیس «اف بی آی» را رد کرده و گفته بود: درباره این موضوع، هیچ چیزی در دیدار من از آمریکا مطرح نگردید.