پوتین: آمریکا دست از سامانه «تاد» نمی‌کشد

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد، حتی اگر همین فردا کره شمالی اعلام کند که می‌تواند تمامی آزمایشات هسته‌ای و موشکی خود را متوقف کند، باز هم آمریکا سامانه موشکی «تاد» را در شبه‌جزیر کره مستقر خواهد کرد.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، رئیس‌جمهوری روسیه این اظهارات را در جمع مدیران رسانه‌های روسی و خارجی در سن‌پترزبورگ امروز در نخستین روز از اجلاس اقتصادی بین المللی سن‌پترزبورگ 2017 مطرح کرده است.

پوتین علاوه براین تأکید کرد که دولت روسیه در هیچ اقدامی برای هک کردن دخیل نبوده است هر چند ممکن است که برخی هکرهای میهن‌پرست حملاتی را صورت داده باشند که روابط روسیه با غرب را تحت تأثیر قرار داده باشد اما دولت روسیه قاطعانه اصرار دارد که در هیچ یک از این اقدامات در هیچ مرحله‌ای دخیل نبوده است.

وی در ادامه گفت: «البته هیچ هکری نمی‌تواند در روند کمپین‌های انتخاباتی در هیچ کشوری نه در اروپا و نه در آسیا و نه در آمریکا اثرگذار باشد».

نهادهای اطلاعاتی آمریکا روسیه را به دست داشتن در هک کردن ایمیل‌های حزب دموکرات طی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و کمک به پیروزی «دونالد ترامپ» در این رقابت‌ها متهم کرده‌اند.