افزایش تنش بین کشورهای عضو ائتلاف سعودی
کشورهای عربستان، بحرین، مصر، و امارات روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.
 
بنا به گزارش راشاتودی کشورهای عربستان، بحرین، مصر، و امارات روز دوشنبه طی بیانیه‌هایی جداگانه قطع تمام روابط دیپلماتیک و ارتباط‌های زمینی و هوایی خود را با کشور قطر با خاطر آنچه «حمایت دوحه از تروریسم و دخالت در امور دیگر کشورها» نامیده‌اند، اعلام کردند.
 
خبرگزاری دولتی بحرین ضمن اعلام قطع روابط دیپلماتیک با قطر اعلام کرد که شهروندان قطری ۱۴ روز مهلت داد تا هرچه زودتر خاک بحرین را ترک کنند.
 
 
 
خبرگزاری دولتی عربستان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور «دفاع از امنیت ملی عربستان» ریاض تمام روابط خود با دوحه را قطع کرده و هچنین تمام ارتباط‌های زمینی، هوایی و دریایی خود را با قطر مسدود کرده‌است.
 
سخنگوی ائتلاف سعودی علیه مردم یمن اعلام کرد که این ائتلاف عضویت قطر را به علت پشتیبانی دوحه از «القاعده و گروه‌های تروریست دولتی» لغو کرد.
 
 
 
در پی اعلام قطع روابط دیپلماتیک عربستان و بحرین با کشور قطر وزارت خارجه مصر نیز با انتشار بیانیه‌ای از قطع روابط دیپلماتیک با قطر و لغو تمام کمکهای خود به کشتی‌ها و هواپیماهای قطری خبر داد.
 
همچنین امارات ضمن اعلام قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر تأکید کرد که دیپلماتهای قطری ۴۸ ساعت فرصت دارند تا هرچه سریعتر خاک امارات را ترک کنند.
 
در پی قطع روابط دیپلماتیک کشورهای مذکور با قطر، قیمت جهانی نفت افزایش یافت.