رئیس برکنار شده اف‌بی‌آی: ترامپ مرا بدنام کرد

«جیمز کومی»، رئیس برکنار شده «اف‌بی‌آی» در نشستی روز پنجشنبه گفت که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا وی و اف‌بی‌آی را بدنام کرده است.  

وی که در نشست علنی کمیته اطلاعاتی مجلس سنا حضور داشت گفت که ترامپ بارها از عملکرد او در اف‌بی‌آی تمجید کرده و از او خواسته بود که در سمتش باقی بماند.  

کومی همچنین گفت که پس از شنیدن اخراج از سمتش به عنوان یک شهروند عادی به منزلش رفته اما شنیدن دلایل مختلف و متناقض درباره دلایل اخراجش او را «نگران و گیج» کرده است.  

کاخ سفید پس از اخراج کومی ادعا کرده بود که کارمندان اف‌بی‌آی اعتماد به وی را از دست داده بودند. کومی گفت: «اینها به کلام ساده دروغ بودند. »

وی در پاسخ به سوال یک سناتور که آیا ترامپ در هیچ یک از مراحل تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری، مانع‌تراشی کرده، پاسخ منفی داد اما گفت: «درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ شکی وجود ندارد. »

رئیس‌ برکنار شده اف‌بی‌آی همچنین تأیید کرد که ترامپ بارها از خواسته که به او وفادار باشد، اما او وظیفه‌ای برای اعلام وفاداری نداشته است.  

جیمز کومی تصریح کرد که در دیدار با روسای جمهوری قبلی آمریکا (جورج بوش و اوباما) نیازی به صورت‌جلسه کردن محتوای جلسه نداشته، اما هنگام دیدار با ترامپ به خاطر اینکه احساس می‌کرده او ممکن است دروغ بگوید از تمام محتویات جلسه نوت‌برداری کرده است.