به گزارش جام نیوز، روزنامه واشنگتن تایمز در خبری نوشت: با شروع بحران اقتصادی در آمریکا و کاهش فرصتهای شغلی، معلمان آمریکا نیز از پیامد این بحران بینصیب نیستند. به طوری که وضعیت امرار معاش آنها سخت ترشده است و دیگر حقوق معلمی کفاف زندگی آنها را نمیدهد و مجبور به روی آوردن به شغل دوم هستند، پدیدهای که از ۱۹۸۱ به تدریج شروع شده و در حال حاضر ۵ برابر شده است.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، بسیاری از معلمان به شغل‌های مستخدمی، آموزش خصوصی، رانندگی و حتی چمن زنی می‌پردازند. آمارها نشان می دهد که تعداد معلمان مدارس عمومی آمریکا که به شغل دوم روی می‌آورند از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ به شدت افزایش یافته است به طور نمونه در ایالت تگزاس تعداد معلمان دو شغله به ۴۱ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده است. هرچند در سال‌های اخیر آمار دقیقی از مراکز دولتی در این باره منتشر نشده است.»
بر پایه این گزارش، دو شغله بودن معلمان باعثمشکلات فراوانی برای مدیران مدارس و دانش آموزان و خانواده‌ها ایجاد کرده است و انجمن اولیاء و مربیان و سایر نهاد‌های آموزشی از مردم برای رفع این مشکل درخواست همکاری و کمک کرده‌اند تا حداقل حقوق معلمان را به سطح حقوق افراد متوسط جامعه برسانند.
به گزارش تحقیقی که از وضعیت معشیتی معلمان آمریکا صورت گرفته است. اکثر معلمان حاضر به پرداخت هزینههای جاری زندگی خود نیستند. و مجبورند علیرغم میل باطنی خود به شغلهای دیگر که از اجتماعی منزلت پایان دارند، روی آورند.