رضایت کوربین از «لغو» سفر ترامپ به انگلیس

علی‌رغم منتشر شدن گزارش‌هایی از تعویق سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس، رهبر حزب کارگر این کشور از «لغو» این سفر استقبال کرد.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس با اشاره به مخالفت‌ها بر سر توافق آب و هوایی پاریس و انتقاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از صادق خان، شهردار لندن، در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر از لغو سفر ترامپ به انگلیس استقبال کرد.

 

سفر ترامپ به انگلیس به طور رسمی لغو نشده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این سفر به علت نگرانی از اعتراضات عمومی به تعویق افتاده است.

 

پس از اظهارات ترامپ درباره حمله تروریستی اخیر در پل لندن، کوربین و شماری از دیگر نمایندگان پارلمان اعلام کردند سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس باید فورا لغو شود.

 

ترامپ در آن زمان در توئیتر نوشت: «دستکم هفت نفر کشته و 48 نفر در این حمله تروریستی زخمی شده‌اند و شهردار لندن می‌گوید هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد!» 

 

ترزا می، نخست وزیر انگلیس، گفت سخنان رئیس جمهور آمریکا «اشتباه بود» و شهردار لندن نیز گفت سفر وی به انگلیس نباید انجام شود.

 

کوربین که حزب وی در انتخابات اخیر پارلمانی، 30 کرسی به دست آورد، همیشه منتقد رئیس‌جمهور آمریکا بوده است. وی اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندیپندنت از سرعت دعوت می از ترامپ بسیار ابراز نگرانی کرد و گفت مایل است سفر ترامپ به انگلیس به تعویق بیفتد.