واکنش مک کین به مواضع سیاست خارجی ترامپ

در ادامه انتقادهای درون حزبی جمهوریخواهان از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا، جان مک کین به قیاسی درباره رهبری این کشور در دولت کنونی با دولت دموکرات قبلی دست زده است.

دونالد ترامپ این روزها در فضای سیاست داخلی آمریکا با بحران‌های مختلفی به ویژه بحران ناشی از ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا و ارتباط اعضای ستاد و نزدیکان او با مقامات روس مواجه است.

به دنبال این جنجال‌ها که هنوز هم ادامه دارد، «جان مک کین» سناتور ارشد جمهوریخواه مواضع و رسوایی‌های اخیر را با رسوایی «واتر گیت» قیاس کرده بود.

به گزارش گاردین، حالا او در تازه‌ترین اظهارات با اشاره به مسائل سیاست خارجی، تاکید کرده که «رهبری آمریکا» در دوره باراک اوباما قویتر از دوره کنونی بوده است.

رئیس کمیته امور مسلح سنای آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایا رهبری آمریکا در دوره اوباما از دوره کنونی قویتر بوده، گفت: «تا آنجایی که به مسائل مربوط به رهبری آمریکا(در جهان) مربوط می‌شود، بله».

وی که در انتخابات 2008 رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری بود، در ادامه این مصاحبه از انتقادهای ترامپ از شهردار لندن پس از حملات تروریستی اخیر در پایتخت انگلیس انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال حملات چندی قبل تروریستی در لندن، طی اظهاراتی به شدت از «صادق خان» شهردار پایتخت انگلیس انتقاد کرده بود.

سناتور ارشد آمریکایی در این باره تصریح کرد: «شما فکر می‌کنید که (این انتقادها) چه پیامی داشت؟ پیامش این است که آمریکا نمی‌خواهد رهبری کند».