پوتین: آمریکا از تروریست‌ها علیه روسیه استفاده می‌کند

 پوتین در گفتگو با الیور استون کارگردان آمریکایی مشهور که توسط شبکه "شو تایم" پخش شد گفت: زمانی که تنش ها در شمال قفقاز و چچن شروع شد آمریکایی ها از این عملیات حمایت کردند.

رئیس جمهور روسیه افزود: دوره جنگ سرد سپری شده است و ما با همه دنیا از جمله اروپا و آمریکا روابط علنی و شفافی داشتیم. البته ما به کمک نیاز داشتیم. اما به جای آن، مشاهده کردیم که نهادهای ویژه آمریکا به تروریست ها کمک می کنند.

وی در ادامه افزود: براساس دیدگاه ثابت ما، شرکای آمریکایی ما که درباره کمک به روسیه آمادگی برای همکاری از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم صحبت می کنند. اما در حقیقت از تروریست ها برای ایجاد بی ثباتی سیاسی در داخل روسیه حمایت می کنند.

به گفته پوتین، آمریکا به تقویت تشکیلات تروریستی القاعده کمک کرده است. از این رو، این کشو باید مسئولیتش در این زمینه را درک کند.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: نتیجه فعالیت های آمریکا، به وجود آمدن القاعده بود و این امر از زمان جنگ با شوروی در افغانستان و زمانی آغاز شد که نهادهای ویژه آمریکا به جریان های بنیادگرای اسلامی در جنگ با نیروهای شوروی در افغانستان کمک کردند.

پوتین تأکید کرد: آمریکایی ها خودشان از القاعده و بن لادن حمایت کردند. اما این گروه تروریستی از کنترل آنها خارج شد. البته این امر، همیشه اتفاق می افتد و شرکای ما در آمریکا باید این حقیقت را بدانند و این گناه آنهاست.