آمریکایی‌ها مخالف فرمان ترامپ در زمینه ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا هستند

به نقل از آسوشیتدپرس، نتایج  نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس و «مرکز نورک برای پژوهش امور عمومی» حاکی است بیشتر آمریکایی ها معتقدند اقدام دادگاه‌های فدرال برای جلوگیری از اجرای فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در زمینه ممنوعیت سفر شهروندان برخی کشورها به آمریکا صحیح بوده است.

دادگاه‌های فدرال آمریکا تاکنون جلوی اجرای دو نسخه از فرمان اجرایی ترامپ در زمینه ممنوعیت سفر را که هدف اصلی آن کشورهای عمدتا مسلمان بود، گرفته اند. ترامپ معتقد است این ممنوعیت برای جلوگیری از ورود  تروریست های احتمالی به آمریکا ضروری است. مخالفان، از جمله برخی مقامات دولتی، معتقدند هدف از این ممنوعیت جلوگیری از سفر مسلمانان به آمریکاست.

نتایج نظرسنجی آسوشیتدپرس و «مرکز نورک برای پژوهش امور عمومی» نشان می دهد 57 درصد از آمریکایی ها می گویند دادگاه‌های فدرال با جلوگیری از اجرای حکم ممنوعیت سفر درست اقدام کرده اند، حال آنکه 39 درصد با این اقدام دادگاه‌های فدرال مخالفند و آن را مداخله ای غلط می دانند. این نظرسنجی همچنین نشان داد 92 درصد از دموکرات ها معتقدند اقدام دادگاه‌ها صحیح بوده است، حال آنکه 73 درصد از جمهوریخواهان می گویند مداخله دادگاه‌ها غلط بوده است. در میان مستقل ها، 56 درصد با اقدام دادگاه‌ها موافقند.