به گزارش فارس، با این که عربستان سعودی کشوری نفتخیز است و بیشترین ذخایر نفتی جهان (۲۵ درصد) را در اختیار دارد؛ اما به دلیل فساد حاکمان آن ۲۰ درصد مردم این کشور در فقر بسر میبرند.

این درحالی است که منابع غیررسمی، نرخ بیکاری در این کشور را ۲۵ درصد اعلام و تاکید کرده‌اند، اکثر بیکاران را قشر جوانان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

این منابع با اشاره به این که براساس آمار منتشره در سال ۲۰۱۰ میلادی ۷۰ درصد مردم عربستان از داشتن مسکن محروم بوده و به دلیل کمبود در آمد و گرانی توان خرید خانه را نداشته‌اند، تاکید کردند: پس از فقر، تورم و فساد از جمله بزرگ‌ترین مشکلات موجود در عربستان سعودی است.

در چنین شرایطی به تازگی تصاویری از خودروی یکی از شاهزادگان آل سعود منتشر شده است، نکته قابل توجه در این تصاویر که یک خودروی فراری را نشان می‌دهند، این است که این خودرو تماما از طلا ساخته شده است.

این خودرو طلای فراری از آن شاهزاده بدر بن عبد العزیز بیستمین فرزند ملک عبد العزیز، پایه‌گذار عربستان سعودی جدید است تا ضمن تاکید بر تفاوت طبقاتی فاحش موجود در این کشور نحوه حیف و میل درآمدهای میلیاردها دلاری حاصل از فروش نفت توسط خاندان آل‌سعود را به تصویر بکشد.

بدر بن عبد العزیز ۷۹ ساله فرزند ملک عبد العزیز از " هیا " دختر سعد السدیری است که پیش از این نایب رئیس گارد ملی عربستان بود.

گفتنی است، ماشین فراری جزو ۱۰ ماشین گران‌ قیمت جهان است و یک ماشین فراری عادی قیمتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان دارد، حال در نظر داشته باشید، یک دستگاه فراری فول امکانات و مجهز به سیستم‌های روز ۱۷ میلیارد تومان قیمت دارد، حال محاسبه کنید، یک خودروی طلای فراری چه قیمتی دارد؟