به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری النشره، "تام دانیلون" که در شهر بالی اندونزی حضور داشت، در گفتگویی ادعا کرد: با یکپارچگی قدرتهای بزرگ در برابر دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای، این کشور در انزوای بی سابقه ای قرار دارد.

وی مدعی شد: می توانم به شما بگویم که روسیه، چین و آمریکا هدف مشترکی دارند که در جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای خلاصه می شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به تصویب بدون اجماع قطعنامه سست ضدایرانی اخیر در شورای حکام آژانس ادعا کرد: تهران به صورت بی سابقه ای منزوی شده است.

خاطر نشان می شود شب گذشته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در پایان نشست دو روزه خود در وین، با تلاشها و فشارهای گسترده آمریکا، با استناد به گزارش بی پایه و اساس آمانو، قطعنامه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد که برخلاف انتظار واشنگتن آنچنان که کاخ سفید و تل آویو با اجماع همراه نبود و چندان محکم ارزیابی نمی شود.

یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود، تاکید بازرسان پیشین این نهاد بین المللی درباره همکاری شفاف جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفت و در اظهاراتی که متاثر از فشارهای بسیار شدید مقامات آمریکا است، گفته بود از ایران می خواهم تا به طور مستمر و بدون تاخیر با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرده و درباره بعد نظامی برنامه هسته ای خود اطلاعات بیشتری را دراختیار ما قرار دهد.