پیشنهاد تاسیس «ناتو» ی اسلامی

حسين حموده مصطفي شنبه در گفت وگو با العالم، با اشاره به تضاد غرب با کشورهاي حوزه خاورميانه و جهان عرب در قالب "جنگ تمدن ها" تاکيد کرد که غرب نمي خواهد کشورهاي داراي تمدن غير غربي به توان هسته اي و ساير توانمندي ها دست يابند.

مصطفی اظهار داشت: البته همه مشکل به جهان غرب مربوط نمی شود و نقش بلوک های بین المللی فعال در دنیا را نیز باید مد نظر قرار داد.

کارشناس سیاسی مصری، جهان اسلام را به کنار نهادن اختلافات حاشیه ای و تشکیل " ناتوی اسلامی " فراخواند و توافقنامه دفاع مشترک در درون سازمان همکاری اسلامی را راه حل دانست.

لزوم حمایت سازمان همکاری اسلامی از ایران هسته ای

وی با ابراز شگفتی از فعال نبود سازمان همکاری اسلامی در عرصه بین المللی، این پرسش را مطرح کرد که جایگاه سازمان همکاری اسلامی کجاست؟ آیا ایران یک کشور اسلامی نیست؟ آیا نباید کشورهای اسلامی که حدود یک سوم جمعیت جهان را تشکیل می دهند، ایران را در برابر حمله غرب و صهیونیسم به برنامه هسته ای مسالمت آمیز این کشور پشتیبانی کنند؟

شکاف جهان عرب و اسلام

این کارشناس سیاسی مصری با اشاره به شکاف موجود در جهان عرب و اسلام همزمان با حضور و نقش پررنگ ائتلاف های بین المللی در عرصه جهانی هشدار داد که اگر کشورهای عربی و اسلامی خود را از زیر سلطه استعمار غرب آزاد نکنند، جایگاهی در جهان نخواهند داشت.

وی افزود: این ائتلاف های منطقه ای و بین المللی هستند که تصمیم گیری و تعیین تکلیف مسایل را به عهده دارند، زیرا مساله، موازنه استراتژیک قواست و در چنین شرایطی متاسفانه کشورهای اسلامی ایران را در میدان رویارویی با غرب تنها گذاشته اند.

بازی برخی کشورهای اسلامی در زمین استکبار

مصطفی با اشاره به بازی برخی کشورهای اسلامی در زمین استکبار خاطر نشان کرد: آیا شگفت آور نیست که سناریوی ترور سفیر عربستان در واشنگتن، همزمان با صدور گزارش سیاسی و ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در سازمان ملل مطرح می شود.

وی در ادامه خواستار بازگشت روابط مصر و ایران و تقویت روابط سایر کشورهای اسلامی، با توجه به جنگ تمدن های غرب ضد جهان اسلام، شد.

اين کارشناس مصري منشأ موضع دوگانه غرب و چشم پوشي آن از برنامه نظامي هسته اي رژيم صهيونيستي را منافع حکام جهان عرب با کشورهاي غربي و خيانت پيشگي آن ها دانست.