افشای جزئیات دیدار تیم ترامپ با وکیل روس

نیویورک تایمز در ادامه افشاگری درباره یک دیدار بین تیم ترامپ با یک وکیل وابسته به کرملین قبل از انتخابات گزارش داد که این وکیل روس به آنها گفته بود که اطلاعات انتخاباتی مهمی در اختیار دارد که به وجهه کلینتون آسیب می‌زند.

 

نیویورک تایمز گفته که اصل خبر دیدار روز گذشته منتشر شد اما در مصاحبه‌های بعدی انگیزه های پشت پرده این دیدار فاش شده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از 3 دستیار کاخ سفید و همچنین دو منبع مطلع در این زمینه نوشت؛  جان ترامپ پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا به همراه داماد و رئیس سابق ستاد انتخاباتی وی به محض تأیید نامزدی «دونالد ترامپ» به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات 2016، با یک حقوقدان وابسته به کرملین دیدار داشتند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از همین افراد می‌گوید که این وکیل روس به اعضای تیم ترامپ قول داده بود که به زودی اطلاعاتی از هیلاری کلینتون منتشر خواهد شد که آسیب جدی به وجهه وی خواهد زد.

پولیتیکو نیز در این زمینه گزارش داد که پسر ترامپ زمانی حاضر شده با این وکیل روس دیدار کند که مطمئن شده وی اطلاعات انتخاباتی مهمی علیه کلینتون، رقیب انتخاباتی پدرش، در اختیار دارد.

این دیدار که ترامپ نیز آن را تایید کرده در روز 9 ژوئن 2016 در برج ترامپ انجام شده است. با این حال ترامپ این دیدار را بعنوان یک «نشست کوتاه معارفه‌ای» توصیف کرده و گفته در این جلسه  در اصل بر موضوع پذیرش فرزندخوانده روسی در آمریکا تمرکز شده است.

ترامپ در بیانیه خود گفته است که نشستی که در بالا به آن اشاره شد در وهله اول برای بحث درباره یک برنامه ملی برای کمک به مردم آمریکا برای پذیرش کودکان روس به عنوان فرزند برگزار شده بود.

این افشاگری نیویورک‌تایمز 2 روز بعد از دیدار ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان منتشر شده است. آنها در این نشست درباره اتهامات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نیز گفت‌وگو داشتند.

وی روز یک شنبه در خصوص دیدار خود با پوتین گفت: «من به شدت دو بار به پوتین در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ما فشار آوردم. او به شدت این مسئله را رد کرد. من قبلاً‌ نظر خود را اعلام کرده بودم».