عناصر نظامی داعش ماهیانه چقدر حقوق می‌گیرند؟

پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی با عنوان «تروریست‌های داعش برای قساوت‌هایشان چقدر حقوق می‌گیرند؟» نوشت به تازگی به سندی دست یافته که حاوی جزئیات دقیقی درباره حقوق‌های دریافتی تروریست‌های داعش است. این سند را نیروهای عراقی در غرب شهر آزادشده موصل کشف کرده‌اند.

این سند نشان می‌دهد حقوق‌های پرداختی به عناصر داعش به عواملی مانند موقعیت خانوادگی و تعداد فرزندان تروریست‌ها بستگی دارد. عناصر مجرد پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کنند که درحدود 92 دلار در ماه (یا 95 هزار دینار عراقی) است. این در حالی است که یکی از نظامیان این گروه تروریستی که متأهل و دارای 3 فرزند است، ماه گذشته 184 دلار حقوق از این گروه دریافت کرده است. حقوق یکی دیگر از عناصر داعش که 6 فرزند دارد نیز 256 دلار بوده است.

یک مقام محلی در این خصوص به اسپوتنیک گفت حقوق دریافتی عناصر نظامی داعش با تعداد همسران و فرزندان آن‌ها نسبت مستقیم دارد؛ اما از 300 دلار فراتر نمی‌رود.

در ادامه گزارش آمده است سرکرده‌های داعش علاوه بر دریافت حقوق ماهانه از فروش اموال و دارایی‌های سرقت شده از شهروندان عادی نیز سهم دارند. حقوق ماهانه سرکردگان این گروه تروریستی بالاتر از 500 دلار تخمین زده شده است.

البته باید خاطرنشان کرد که داعش سال جاری میلادی، به دلیل بمباران بانک‌ها در مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی، درگیر مشکلات مالی بوده است. گزارش سال گذشته اسپوتنیک نشان می‌دهد حقوق عناصر خارجی داعش در سال 2014، یکهزار و 300 دلار در ماه بوده است. به عناصر خارجی داعش در آن زمان مسکن، ماشین، همسر و سوخت هم تعلق می‌رفت. در همان سال، عناصر محلی داعش نیز ماهیانه 600 دلار از این گروه تروریستی دریافت می‌کرده‌اند.

شکست‌های پیاپی عناصر نظامی داعش در مقابل نیروهای عراقی و سوری و متحدان این دو کشور در ماه‌های اخیر و عقب‌نشینی‌های مکرر این گروه تروریستی از مناطق اشغالی، باعث شده است این گروه در تنگنای مالی شدیدی قرار گیرد.

تروریست‌های داعش ماهیانه چقدر حقوق می‌گیرند؟+سند