اسیدپاشی زنجیروار در پایتخت انگلیس

 پنجشنبه شب دو مرد موتورسوار در لندن با اسید به 5 نفر حمله و آنها را مجروح کردند. این حملات زنجیره‌ای در کمتر از 90 دقیقه و در نواحی ایزلینگتون، استوک نیویینگتون و منطقه هکنی لندن رخ داد.

 

این  حادثه‌ها در حالی رخ داده است که نگرانی‌ها از افزایش حملات مرتبط با اسیدپاشی در پایتخت انگلیس در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.

 

پلیس اعلام کرد در دست‌کم 4 مورد از 5 حمله‌ای که با اسید رخ داد، مهاجمان سوار بر موتور سیکلت بوده‌اند و در دست‌کم 2 مورد از این حملات، مهاجمان دارایی‌های قربانیان را به سرقت برده‌اند.

پلیس لندن همچنین اعلام کرد دو نوجوان 15 و 16 ساله را به ظن ارتباط با این حملات اسیدپاشی و سرقت بازداشت کرده است.

در ابتدا یک مرد 32 ساله در منطقه هکنی لندن مورد حمله این مهاجمان قرار گرفت. دو مهاجم با اسید به این مرد حمله کردند و موتورسیکلت او را ربودند. سپس 20 دقیقه بعد، این دو مهاجم با موتور به یک نفر در ایزلینگتون با اسید حمله کردند. چند دقیقه بعد نیز این دو مهاجم، سه نفر دیگر را در سه مکان مختلف هدف حمله قرار دادند و موتورسیکلت یکی دیگر از این قربانیان را ربودند.

از سال 2010 تاکنون بیش از 1800 مورد حمله با اسید در پایتخت انگلیس گزارش شده است. در سال گذشته میلادی، تعداد جرایم استفاده از مواد اسیدی 458 مورد بوده است که این رقم در سال 2015، 261 مورد گزارش شده بود.