ترامپ، نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا

 نتایج نظرسنجی جدید «ای بی سی نیوز/واشنگتن پست» نشان داد محبوبیت دونالد ترامپ در شش ماه نخست ریاست جمهوری در پایین ترین سطح در مقایسه با رؤسای جمهور 70 سال گذشته آمریکا قرار دارد.

 

36 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که از عملکرد دونالد ترامپ رضایت دارند که این 6 درصد پایین تر از سطح محبویت وی در 100 روز نخست ریاست جمهوری اش است. این درحالیست که 58 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند از عملکرد دونالد ترامپ رضایت ندارند.

 

«جرالد رادولف فورد جونیور»، سی و هشتمین رئیس جمهور آمریکا در فوریه 1975 (6 ماه نخست ریاست جمهوری اش) از محبوبیت 39 درصدی برخوردار بود. باراک اوباما و جورج دبلیو بوش در شش ماه نخست ریاست جمهوری از محبوبیت 59 درصدی برخوردار بودند.

در این میان، 60 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند که روسیه قصد داشته است در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مداخله کند که 67 درصد هم معتقدند مشاوران دونالد ترامپ در این مورد به مسکو کمک کرده اند.

در این نظرسنجی، 38 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند که دونالد ترامپ پیشرفت چشمگیری در راستای دستیابی به اهدافش نداشته است. 55 درصد شرکت‌کنندگان هم اعلام کردند که وی در این مورد پیشرفت داشته است. دو سوم شرکت‌کنندگان هم به دونالد ترامپ در خصوص مذاکره با سران کشورهای دیگر، بخصوص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بی اعتماد هستند.

فقط 27 درصد شرکت کنندگان بر این باورند که آمریکا با ریاست جمهوری دونالد ترامپ مستحکم تر شده است. این درحالیست که نیمی از شرکت‌کنندگان با این مسئله مخالف بودند.

این نظرسنجی به صورت تلفنی از 10 تا 13 ژوئیه روی 1001 نمونه تصادفی افراد بالغ و به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی انجام شد.