نفوذ گسترده هکرها به آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 گزارش کمیسیون انتخاباتی ایالت کارولینای جنوبی نشان می دهد هکرها حدود 150 هزار بار سعی کرده اند در روز انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، به سامانه های ثبت رأی در ایالت کارولینای جنوبی نفوذ کنند. اما همه این تلاش ها ناموفق بوده است و هکرها نتوانسته اند در نتیجه آرای این ایالت تغییری ایجاد کنند.

 

بر اساس این گزارش، بیشتر این تلاش‌های نافرجام از طریق ربات های رایانه ای اتوماتیک انجام شده است.

 

وال استریت ژورنال این گزارش را در حالی منتشر کرد که در روزهای اخیر ملاقات پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روس به تیتر اخبار رسانه ها تبدیل شده است.

در ماه ژوئن هم وزارت امنیت داخلی آمریکا از نفوذ هکرهای روس به سامانه انتخاباتی 21 ایالت آمریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته خبر دادند.

یکی از مقامات ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد: با وجود نفوذ گسترده هکرهای روس در شبکه های انتخاباتی ایالت ها، شواهدی مبنی بر موفقیت آمیز بودن این نفوذ و تأثیر آن در نتیجه انتخابات بدست نیامده است.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا هم پیشتر اعلام کرده بود که اطلاعات رأی دهندگان در ایالت های آریزونا و ایلینوی مورد حمله هکرهای خارجی قرار گرفته است.

احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در روزهای اخیر و با انتشار خبر ملاقات پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روس در دوران رقابتهای انتخاباتی بیشتر شده است. دونالد ترامپ جونیور در مصاحبه با نیویورک تایمز اعتراف کرد که در جریان رقابتهای انتخاباتی سال 2016 در ازای دریافت اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون، با یکی از وکلای مرتبط با کرملین ملاقات کرده است.