ملک سلمان برای بازگشایی مسجد الاقصی وارد عمل شد

 برخی رسانه ها گزارش داده اند که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان شخصا بعد از بسته شدن مسجد الاقصی به وسیله رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و همین مسأله باعث شده اسرائیل بعد از ۴۸ ساعت مسجد را بازگشایی کند.

پایگاه خبری ایلاف در این باره به نقل از یک منبع ارشد اعلام کرده است که بازگشایی مسجد الاقصی بعد از دخالت ملک سلمان و از طریق یک طرف سوم رخ داده که ایالات متحده بوده است. این منبع تأکید کرده که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طریق آمریکا به عربستان تعهد کرده که به مسجد الاقصی در شرایط فعلی خدشه ایی وارد نخواهد شد.

این منبع در واکنش به نصب دروازه های الکترونیکی در ورودی های مسجد نیز گفته این مسأله به دلیل اقدامات تروریستی که بدون استثنا همه اماکن مقدس ادیان مختلف را هدف قرار می دهد موضوعی عادی است.

بر اساس گزارش ایلاف، نتانیاهو از مسئولان عربستانی دعوت کرده برای اطلاع از شرایط مسجد الاقصی خود به سرزمین های اشغالی دعوت کنند و از نزدیک از شرایط اطلاع پیدا کنند که هنوز پاسخی به این دعوت داده نشده است.

به این ترتیب اردن هم در تماس هایی که با طرف اسرائیلی داشته در روند این مسأله قرار گرفته اما نتانیاهو به عبدالله دوم پادشاه اردن نسبت به اظهارات رئیس پارلمان این کشور که عملیات شهادت طلبانه روز جمعه گذشته را شجاعانه توصیف کرده بود، اعتراض کرده و این اظهار نظر را غیر مسئولانه دانسته است.