امارات، عربستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد

 قرقاش طی سخنانی در موسسه سلطنتی مطالعات بین المللی در لندن گفت: باید اعتراف کنیم که ما با کمک‌های مالی شخصی کشور‌های خلیج (فارس) از تروریسم مشکل داریم. امارات خواستار نظارت شدید بر این موضوع است.

وی ضمن متهم کردن عربستان به حمایت مالی شخصی از تروریسم، گفت: سعودی‌ها خودشان این مشکل را می‌دانند.

اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه امارات انتقاد‌های در پی داشته و در شبکه‌های اجتماعی با بازخورد‌های زیادی روبه رو شده است؛ به طوری که هشتگ «قرقاش، عربستان را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند» موضوع داغ توییتر شده است.

برخی از کاربران در واکنش به این اظهارات نوشتند که مسئولان اماراتی در عصر طلایی خیانت هستند و برای تبرئه خود حتی نزدیک‌ترین همپیمان خود را به تروریسم متهم می‌کنند.

برخی دیگر این اظهارات را فریب سیاسی برای حمله به جلو دانستند و نوشتند که قرقاش اشک تمساح می‌ریزد و می‌خواهد با این سخنان همدردی دیگران را به دست بیاورد و با متهم کردن همپیمان خود، حمایت مالی امارات از تروریسم را توجیه کند.

کاربران قطری نیز با استفاده از فرصت به دست آمده، قرقاش را به تمسخر گرفته و در پیام‌هایی خطاب به عربستان گفتند: عربستان باید بداند که دشمن واقعی او، ابوظبی است و هدفش متزلزل کردن و تضعیف عربستان است.

سعودی‌ها نیز در قبال اظهارات قرقاش سکوت خود را شکستند و ضمن انتقاد‌های تند و تیز از این مقام اماراتی و ابوظبی، نوشتند که اگر امارات و مقام‌های این کشور به سخنان سفیهانه خود پایان ندهند، پاسخ سختی به آن‌ها خواهند داد.

وضعیت کشور‌های خلیج (فارس) واقعا عجیب است. این کشور‌ها همدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند و در عین حال هر یک داعیه مبارزه با تروریسم و حامیان مالی آن را دارند.

چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین که طی ماه اخیر با متهم کردن قطر با حمایت از تروریسم و افراط گرایی، به اشکال مختلف این کشور را تحت فشار قرار دادند، اکنون به جان هم افتاده اند.