حمایت ترامپ از تحریم‌های سخت علیه کره شمالی، ایران و روسیه

سارا سندرز اعلام کرد اگرچه رئیس‌جمهور آمریکا از تحریم‌ها علیه کره شمالی، ایران و روسیه حمایت می‌کند، کاخ سفید طرحی که در مجلس نمایندگان تصویب شد را بررسی خواهد کرد.

 

کاخ سفید اعلام کرد در حال بررسی طرحی است که مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه آن را تصویب کرد و امکان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، کره شمالی و ایران را فراهم می‌کند.

 

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگرچه رئیس جمهور از تحریم‌های سخت علیه کره شمالی، ایران و روسیه حمایت می‌کند، کاخ سفید هم اکنون در حال بررسی طرحی است که در مجلس نمایندگان تصویب شد و در انتظار بسته قانونگذاری نهایی برای قرار گرفتن روی میز رئیس جمهور است.»

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه به رغم مخالفت‌های دولت دونالد ترامپ طرح مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت بسیار بالایی تصویب کرد. 

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود این طرح مجلس نمایندگان آمریکا، به گونه‌ای غیرقابل قبول اختیارات رئیس جمهور را محدود می‌کند.

در رای‌گیری درباره این طرح ۳۸۸ نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا رای مثبت دادند. این طرح با حمایت قاطع جمهوری‌خواهان و همچنین دموکرات‌ها روبرو شد.

اکنون این طرح باید به تصویب سنا برسد و سپس برای کاخ سفید ارسال شود تا ترامپ آن را امضا یا وتو کند.

رهبران سنا به این مسئله اشاره نکرده‌اند که چه زمانی ممکن است بررسی این طرح را آغاز کنند.