جان بولتون جایگزین مشاور امنیت ملی کاخ سفید می شود

 یک رسانه آمریکایی مدعی شده در پی بالا گرفتن اختلافات میان رئیس‌جمهور آمریکا با برخی از اعضای کابینه، احتمال دارد سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل جایگزین مشاور امنیت ملی کاخ سفید شود. یکی از دستیاران مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «جورج دبلیو بوش» و یک دستیار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به «پالیتیکو» گفته‌اند در صورت برکنار شدن «مک‌مستر»، «جان بولتون» و رئیس فعلی سیا، «مایک پامپئو»، گزینه‌های جایگزینی وی هستند. 

به نوشته «پالیتیکو»، «جان بولتون» از جمله مقام‌های اسبق آمریکایی است که به طور منظم به کاخ سفید رفت و آمد می‌کند و توانسته رابطه خوبی با «دونالد ترامپ» برقرار کند. 

با وجود این، چند مقام کاخ سفید احتمال خروج «مک‌مستر» از دولت آمریکا را رد کرده‌اند، اگرچه آنها هم مناقشات میان او و ترامپ را تأیید کردند. به گفته این مقامات، بعضی از کارکنان ارشد کاخ سفید در ماه‌های گذشته با درز دادن برخی اخبار به رسانه‌ها تلاش کردند زمینه‌های برکناری «مک‌مستر» را فراهم کنند.

پالیتیکو نوشته است علاوه بر سرنوشت «مک‌مستر»، احتمال کناره‌گیری «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا هم از جمله موضوعات داغ محور بحث در نشست امنیتی «آسپن» در روزهای گذشته بود. 

تیلرسون در پرونده‌های مختلف از جمله توافق هسته‌ای ایران و بحران دیپلماتیک قطر با «ترامپ» و برخی از کارکنان کاخ سفید اختلافات جدی دارد.