واکنش نتانیاهو به برچیدن گیت‌های الکترونیکی مسجدالاقصی

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اظهار داشت سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم (شین بت) وی را وادار به صدور دستور برداشتن نرده‌ها و گیت‌های الکترونیکی ورودی‌های مسجدالاقصی است.

 

او در این باره گفت: شین بت طرح‌های ترسناکی را در جلسه اخیر «کابینت» (کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی) مطرح کرد و موجب شد تصمیم به برچیدن گیت‎‌های الکترونیکی و نرده‌ها از اطراف مسجدالاقصی بگیرم.

«نداو ارغمان»، رئیس شین بت، پیش از این، برداشتن نرده‌ها و گیت‌های الکترونیکی را از ورودی‌های بیت‌المقدس، بهترین تصمیم برای «امنیت اسرائیل» دانسته بود.

 

«دیوید بیتان»، از اعضای دارای نفوذ کنیست، نیز با انتقاد شدید از شین بت، آن را گروهی از ترسوها لقب داده بود.

بیتان در جمع نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود: همه دل‌نگرانی کارکنان شین بت این است که سالم به خانه‌هایشان برگردند.

وی همچنین گفت: اگر حادثه سفارت اسرائیل در اردن اتفاق نمی‌افتاد، نتانیاهو هرگز دستور جمع‌آوری گیت‌های الکترونیکی را نمی‌داد. اعلام نظر شین بت راه دیگری برای نتانیاهو باقی نگذاشته بود.

در همین حال، «اسحاق هرتزوگ»، رئیس پیشین حزب کارگر، که یکی از احزاب مخالف نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، به سخنان نتانیاهو واکنش نشان داد و اظهار داشت: اعضای شین بت شبانه روز برای حفظ امنیت اسرائیل تلاش می‌کنند، از نخست وزیر می‌خواهم از سازمان اطلاعات و امنیت داخلی عذرخواهی کند.

در جریان درگیری‌های بوجود آمده میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی، دو نظامی صهیونیست کشته و سه فلسطینی به شهادت رسیدند. پس از آن نتانیاهو دستور بستن درهای مسجد‌الاقصی به روی نمازگزاران و نصب گیت‌های الکترونیکی در ورودی این مسجد مقدس را صادر کرد.

مقاومت مردم فلسطین و فشار مجامع بین‌المللی موجب شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجبور به عقب‌نشینی شده و تمامی گیت‌های الکترونیکی و نرده‌ها در ورودی مسجدالاقصی، به دستور وی برچیده شدند.