تعطیلی دفتر «الجزیره»‌ قطر توسط  اسرائیل

رژیم صهیونیستی درپی دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، اقدامات اولیه برای تعطیل کردن دفاتر شبکه «الجزیره» در فلسطین اشغالی را آغاز کرد.

«ایوب قرا» وزیر ارتباطات این رژیم ساعات پایانی روز یکشنبه اعلام کرد «مباحثات تخصصی» را با مسئولین حقوقی و قانونی وزارتخانه متبوعش و همچنین شورای پخش ماهواره‌ای و کابلی آغاز کرده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» این جلسات برای تهیه پیش‌نویس طرحی است که بخش رادیویی الجزیره در فلسطین اشغالی را به تعطیلی بکشاند.

قرا با اشاره به تصمیم عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی برای بستن شبکه الجزیره، گفت: «ما با کشورهای میانه‌رو در جهان عرب که با تروریسم و افراط‌گرایی مذهبی مبارزه می‌کنند، در یک طرف قرار داریم. اینجا در اسرائیل، جایی برای شبکه‌ای که از تروریسم حمایت کند، نیست.»

وی بصورت تلویحی ضمن ابراز علاقه برای همکاری و بهبود روابط با کشورهای عربی، افزود: «ما باید نیروهایمان را مشترک کرده و در نبرد با شبکه‌ای که تروریسم را ترویج می‌دهد، همکاری کنیم.»

نتانیاهو روز شنبه دستور داده بود دفاتر شبکه الجزیره در اراضی اشغالی فلسطین به بهانه حمایت از گروه‌های تروریستی و تحریک افکار عمومی تعطیل شود.