المالکی: انتخابات پارلمانی عراق به موقع برگزار می‌شود

همزمان با تمایل برخی طرف‌ها در عراق برای به تعویق افتاده موعد انتخابات پارلمانی، نوری المالکی بر عدم تعویق آن تأکید کرد.

طبق اعلام «المرکز الخبری الوطنی»‌ (مرکز ملی خبر) عراق، المالکی این مطلب را در دیدار «سالم غصاب الزمانان» سفیر کشور کویت در بغداد مطرح کرد.

معاون رئیس جمهوری عراق گفت: عراق موفق شد چالش‌هایی امنیتی را در شرایطی دشوار و فوق‌العاده پشت سر بگذارد.

نخست‌وزیر پیشین عراق با تمجید از اتحاد مردم عراق و نیروهای مسلح و نیروهای الحشد الشعبی گفت:‌مرحله آتی شاهد برگزاری انتخابات [پارلمانی] خواهیم بود بخصوص که جامعه بین‌الملل از عراق حمایت می‌کند تا این امر دموکراتیک در موعد مقررش برگزار شود.

المالکی تصریح کرد که از حمایت کشور کویت از عراق و کمک‌های انسان‌دوستان آن به آوارگان عراقی تشکر می‌کند و امیدوار است که کویت شیوه سیاسی میانه‌روانه خود را به دور از سیاست جانبدارانه ادامه بدهد.

معاون رئیس جمهور عراق همچنین در گفت‌وگویی با شبکه خبری المیادین، از کشورهای عربی خواست که به دور از توجه به مذهب عراقی‌ها، از آنان حمایت کنند.

المالکی با اشاره به نام عربستان، از این کشور دعوت کرد که بدون توجه به رنگ و بوی مذهبی و سیاسی یا دینی، با عراقی‌ها تعامل کند. او گفت که این خواسته عراق از عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.