حضور دختران ایزدی در میان داعش
 یکی از عناصر داعش در مقابل قاضی دادگاهی در ۳۲ کیلومتری جنوب موصل، درباره اتهاماتش در تجاوز به ۴ زن، آدم‌ربایی و قتل سخن گفت و جزئیات وحشتناکی را فاش کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در این‌باره نوشت: شخصی موسوم به «محمد احمد» (۴۰ ساله)، عضو داعش در این دادگاه اعلام کرد که پس از آنکه داعش صد‌ها زن ایزدی را در سال ۲۰۱۴ در شمال عراق به بردگی گرفت، ۴ دختر ایزدی به وی به عنوان بخشی از حقوقش داده شد.

وی در محضر دادگاه و قاضی تحقیق، اعتراف کرد که هر شب را با یکی از این دختر‌ها _که به اعتقاد وی بسیار زیباد بوده‌اند_ سپری می‌کرد.

این روزنامه انگلیسی ظاهرا این مرد را این‌چنین توصیف می‌کند: وی اظهاراتش را در حالی بیان می‌کرد که هیچ اثری از ندامت و شرمساری در چهره‌اش دیده نمی‌شد. وی ژولیده مو با ریشهایی بلند که به سینه‌اش می‌رسد، بود و به سختی نفس می‌کشید و گهگاهی حرکت‌ها و لرزشهایی غیرطبیعی در بدنش، توجه را جلب می‌کرد.

پایگاه خبری «موازین نیوز» عراق نیز با انتشار این خبر نوشت: این نخستین داستان از تجاوز تکفیری‌های داعش به زنان و دختران عراقی نیست. یکی از داعشی‌ها نیز پیش از این اعتراف کرده بود که به ۲۰۰ زن، تجاوز کرده است.

گفته می‌شود که هنوز نزدیک به ۳ هزار زن در اسارت تکفیری‌ها هستند.