شهروندان اروپایی؛ بیشترین اعضای داعش

 روزنامه پولیتیکا صربستان در گزارشی نوشت که بیشترین اعضای گروه تروریستی داعش را شهروندان اروپایی از جمله بوسنی و هرزگوین، کوزوو، آلبانی و بلژیک تشکیل می دهند.

این روزنامه در آخرین شماره خود به نقل از منابع خارجی نوشت که بوسنی و هرزگوین در اروپا در حال حاضر با 92 نفر در هر میلیون نفر جمعیت این کشور بیشترین افراد را دارد که در صفوف گروه داعش در عراق و سوریه می جنگند.

کوزوو با 83 نفر در هر میلیون نفر جمعیت بعد از بوسنی و هرزگوین در رده دوم قرار دارد و سپس کشورهای بلژیک و آلبانی با 46 نفر در هر میلیون نفر جمعیت افراد این دو کشور در رتبه بعدی هستند و پس از این کشورها، سوئد قرار دارد که 32 نفر در هر میلیون نفر از جمعیت آن به این گروه ملحق شده اند.

پولیتیکا نوشت که بنا به اظهارات 'آندرس تورنبرگ' رئیس سازمان اطلاعات سوئد؛ بین 25 تا 300 نفر شهروند سوئدی به گروه داعش پیوسته اند.

بنابه گزارش های پایگاه های اینترنتی بالکان؛ 49 نفر از شهروندان صربستان به گروه تروریستی داعش در کشورهای سوریه و عراق ملحق شده اند.

'نبویشا ستفانوویچ' وزیر کشور صربستان اخیرا در این باره با اشاره به اینکه 49 شهروند این کشور برای ملحق شدن به گروه تروریستی داعش به خارج رفته اند، گفت که وضعیت امنیتی صربستان با توجه به فعالیت‌های آژانس های امنیتی و پلیس در راستای مقابله با تهدیدهای تروریستی مثبت است.

وی همچنین اشاره کرد که برخی از شهروندان صربستانی که به گروه تروریستی داعش پیوستند، کشته شده‌اند و برخی دیگر در مناطق تحت کنترل داعش حضور دارند.

وزیر کشور صربستان، این کشور را از امنیتی ترین کشورهای اروپا دانست و تاکید کرد که نیروهای امنیتی و پلیس فعالانه با تهدیدهای تروریستی مقابله می کنند.